Noutăți

Înscrieri se fac pe tot parcursul lunii octombrie, la ședințele de antrenament, după orarul:
– marți (str.Magnoliei nr.5) 19:00 – 20:30
– joi (str.Dr.V.Babeș nr.62A) 19:00 – 20:30

Tai Chi Chuan (taijiquan) este deopotrivă mișcare și stare de spirit.
Izvorâte din artele marțiale, tehnicile rafinate cu rigurozitate, grațioase și continue, sincronizate cu respirația, dar și atitudinea mentală destinsă și liniștită unifică ființa pentru a-i readuce armonia.
Tai Chi Chuan este un exercițiu de redescoperire a frumuseții umane, exterioare și interioare, în afara timpului.

Acasă

Tai Chi Chuan (太極拳; pinyin: tàijíquán; Wade-Giles: t’ai chi ch’üan) este denumirea unui set de exerciții, bazate pe tehnici marțiale, care se practică în prezent mai ales pentru efectele benefice asupra sănătății și pentru starea de bine psihologică.

Emblematic pentru Tai Chi Chuan este parcurgerea unor secvențe de mișcări într-o manieră lentă, relaxată, cu gesturi fluide care exprimă grație și echilibru, cu o atitudine liniștită și senină. Adesea practicanții pot fi văzuți în grupuri în parcuri sau în natură, fapt care subliniază intenția de armonizare cu universul.

Tradiție

De un rafinament deosebit,  această artă este rezultatul contribuției mai multor generații de maeștri cu înclinație spre detaliu. Avem astăzi un sistem teoretic remarcabil care descompune, explică și corectează mișcarea din perspectiva stabilității și eficienței dinamice. Tai Chi Chuan este înregistrat în patrimoniul cultural imaterial al Chinei și propus pentru cel mondial UNESCO.

Integrând  arta marțială și filozofia, Tai Chi Chuan este cea mai frumoasa cale de împăcare a necesității obiective de depășire a provocărilor vieții cu nevoia spirituală de găsire a echilibrului interior, surprinsă în conceptul daoist wuwei.

Artă marțială

Aspectul exterior relaxat al acestor exerciții ascunde pentru necunoscători esența marțială. Maestrul Chen Zhenglei spunea într-un interviu: “Unii oameni înțeleg greșit acest lucru și cred că Tai Chi este doar lent și relaxat și este pentru oameni bătrâni, pentru a se menține în formă. […] A fi relaxat și a practica lent sunt metode, nu obiective.” Doar cu această practică antrenamentul marțial nu este complet, metoda fiind menită să creeze obișnuințe corecte de postură și unificarea intenției cu mișcarea, respectiv o bună corelare între părțile corpului.

În înțelesul marțial, principiile directoare ale Tai Chi Chuan sunt cele care guvernează dualul Yin și Yang, și respectiv cele 5 elemente (metal, foc, lemn, pământ, apă). În lumina relației complementare yin / yang sunt asumate mecanismele prin care elementul moale îl controlează pe cel tare și suplul poate genera forță. Cele cinci elemente evocă modul în care practicantul se raportează la cele patru direcții pentru regăsirea echilibrului, a centrului.

Avantaje

În timp ce stilurile tradiționale de Tai Chi Chuan păstrează, transmit și antrenează caracteristicile marțiale originale, curentele moderne răspândite mai ales după elaborarea secvențelor de 24 si 48 mișcări de către Comitetul Sportiv Chinez la mijlocul secolului XX, sunt orientate exclusiv către beneficiile conexe, relaxarea și îmbunătățirea sănătății.

Sistemul filosofic pe care este construit Tai Chi Chuan și care îl face o artă marțială distinctă se regăsește și în medicina tradițională chineză (Qi, echilibru yin-yang, etc.). Astfel, efectul terapeutic al practicii nu este surprinzător și a fost explicit enunțat de maestrul Yang Lu Chan, întemeietorul stilului Yang, care dealtfel a alocat o parte din munca sa armonizării conceptelor și practicilor Tai Chi și Daoyin.

Dacă pentru performanțe marțiale abilitățile fizice sunt relevante, practica în scop recreativ și pentru sănătate este accesibilă la orice vârstă.